Asiakastyytyväisyystutkimukset

Kilpailun kiristyessä on entistä tarkemmin tunnettava asiakkaat. Kysy häneltä mielipidettä toiminnastanne. Osoita, että arvostat häntä ja hänen mielipidettään. Näin pysyt lähellä asiakasta ja lisäät hänen ostouskollisuuttaan.

Tiedättekö mitä asiakkaanne yrityksestänne ajattelevat?

- Eräässä tutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden menetysten syitä. Syitä olivat mm: 68% kiinnostuksen puute, 14% valituksen huono hoito ja 14% hinta. Kiinnostuksen puutteen korjaaminen on paljon kannattavampaa kuin hinnan alentaminen.

- Toisessa tutkimuksessa asiakkaan havaitsemista puutteista ilmoitettiin  kauppiaalle 16%  ja myyjille 33%. Puolet palautteesta jäi tulematta yrityksen johdolle.

Toteutamme tutkimuksen useimmiten puhelimella. Puhelin on nopea tapa. Ja sillä voidaan ohjata vastaajajoukkoa niin, että saadaan asiakaskunnasta edustava otos asiakasryhmittäin tai maantieteellisesti. Sähköinen tutkimus voi tuoda riittävän määrän vastaajia, mutta valtaosa voi olla tietyltä asiakasryhmältä tai tietyltä alueelta, jolloin tutkimus ei anna kattavaa kuvaa. Sopiva tutkimustapa valitaan kuitenkin aina asiakkaamme tarpeiden ja vastaajajoukon mukaan.

Malliraportti asiakastyytyväisyystutkimus

Reconos, info@reconos.fi, Piritanaukio 1 A 18, 00150 Helsinki, +358-400-673 103